İmalatı başarıyla yapılmış tüm silindir parçaları, şayet eğitimsiz personel tarafından montaj edilirse bu ana kadar verilen tüm emeklerin boşa gitme riskiyle karşı karşıya kalırız. Montaj esnasında dikkat edilmesi gereken noktalar aşağıda maddeler halinde verilmiştir.
1. İmalatı tamamlanan tüm parçalar çapaklarından arındırılmalıdır. Bu noktada atlanmayacak en önemli bölgeler yağ giriş delikleridir. Yağ giriş deliklerinden montaj sırasında piston üzerine takılı sızdırmazlık elemanları geçmek zorundadır. Delik içleri yeterince yuvarlatılmazsa keçe o bölgeden geçiş esnasında hasar görür ve işlevini yitirir.
2. Silindir parçaları geometrisi gereği bez vb. Malzemelerle temizlenemez. Vida diş dipleri, kanal ar, küçük delikler kesinlikle yağ ve metal tozlarından arındırılamaz. Bu nedenle en uygun temizleme metodu, basınç altında kapalı bir ortamda uygun solisyonlarla yıkamadır.
3. Silindir montajının yapılacağı bölge imalatın yapıldığı bölgeden uzak ve steril bir ortam olmalıdır.
4. Silindir sızdırmazlık ve yataklama elemanları montajı yapılırken kesinlikle keskin uçlu tornavida , bıçak gibi metaller kul anılmamalıdır.
5. Sızdırmazlık elemanları yerine takılırken kesinlikle esnemesini sağlamak amacıyla ısıtılmamalıdır. Bu elemanların ömrünü direk etkiler. Ancak ortam ısısı çok düşük ise bir miktar sıcak hava altında bekletilebilir.
6. Sızdırmazlık elemanları yuvalarına takıldıktan sonra, temas edeceği diğer malzeme ile rahat çalışması için bir miktar yağlanmaktadır. Kul anılan yağ sistem yağı olmalı şayet, farklı bir yağ kul anılıyorsa bu sızdırmazlık elemanlarının özel iğini bozmamalıdır.
7. Statik sızdırmazlık elemanı olarak kul anılan o-ringler montaj sırasında yerinde dönük ve kıvrılmış olarak durmamalıdır.
8. Bağlantı elemanları sıkılırken uygun tork değerleri gözetilmeli ve tork anahtarıyla torklanmalıdır.
9. Silindir ne kadar titizlikle toplanırsa toplansın silindirin performansı montaj sonrası muhakkak ölçülmelidir.bu nedenle montajı tamamlanan her silindir %100 teste tabi tutulmalıdır.
Bu testler:
1. Basınç testi
2. İç kaçak testi
3. Ömür testi
olarak gruplandırılabilir. Basınç ve iç kaçak testleri %100 periyotta uygulanmalı, ömür testi
numune bazında yapılmalıdır. Basınç ve iç kaçak testi, sayesinde silindirde ilk anda görülebilecek
kusurlar ortaya çıkar bunlar;
· Montaj sırasında sızdırmazlık elemanlarının hasar görüp görmediği,
· Silindirde iç kaçak olup olmadığı,
· Silindirde eksenel bozukluk olup olmadığı,
· Silindirde aşırı ısınma olup olmadığı,
· Kovan ve bağlantı elemanlarının istenen test basıncında hasar görüp görmediği
· Silindir çalışma strokunun doğru olup olmadığı
· Şayet silindirde yastıklama var ise silindirin yastıklama mekanizmasının çalışıp çalışmadığı gibi önemli verilerin toplanmasını sağlar. Ömür testleri ise tüm silindir elemanlarının istenen çalışma ömrünü sağlayıp sağlamadığının cevabını verir.